09148367494

04135556962

کفش ایمنی مناسب صنایع چوب

کفش ایمنی صنایع چوب همانند هر صنعت و حرفه دیگری دارای ویژگی های تخصصی و منحصربفردی است. کفش ایمنی را می توان یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی مورد نیاز در محیط های کاری مختلف دانست چرا که بر طبق آمارهای سازمان بهداشت کار، بیشترین درصد جراحات و آسیب های وارد شده به کارگران در سال های اخیر از ناحیه پاها بوده است. صنایع چوب جزو مشاغل پرخطر محسوب می شود و لازم است که کارگران در طول ساعات طولانی کار نکات ایمنی را بخوبی رعایت نموده و از تجهیزات ایمنی تخصصی و کامل استفاده کنند. در این صنعت افراد با ماشین آلات سنگین، وسایل تیز و برنده و خطرناک و مواد قابل اشتعال سر و کار دارند. همچنین خطر سقوط و پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی پاها در حین کار در و شاغل مرتبط با صنایع چوب بسیار زیاد است. بعبارت کلی، توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که تجهیزات ایمنی تخصصی صنایع چوب و مشاغل مرتبط باید با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون بررسی میزان آمادگی اولیه در مقابل آتش در فضای کار، نگهداری نزدیک و در دسترس تجهیزات ایمنی برای زمان‌های اضطراری و رخدادهای غیرمترقبه در حین کار و … انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرند.

کفش ایمنی مناسب صنایع چوب

کاربردها و خصوصیات انواع کفش ایمنی مناسب صنایع چوب

همان طور که پیش تر گفته شد در محیط های کاری مرتبط با صنایع چوب، خطر پرتاب و یا سقوط اشیاء سنگین و خطرناک بسیار زیاد است. از این رو یکی از مشخصه های اصلی انواع کفش ایمنی مناسب صنایع چوب، مجهز بودن آن به سرپنجه های فولادی و یا کامپوزیتی است. وجود این خصوصیت سبب محافظت از پاها در برابر آسیب های ناشی از بروز یک چنین خطراتی است. از دیگر خطرات موجود در محیط های کاری مرتبط با صنایع چوب، امکان اشتعال و ایجاد حرارت و نیز ایجاد شوک و جریان الکتریکی ناخواسته هستند. مهمترین و بارزترین ویژگی کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد، دوام، استحکام و میزان مقاومت آن در برابر حوادث گوناگون می باشد. در واقع، کفش ایمنی باید بگونه ای باشد که در صورت رخداد یک خطر در محیط های کاری نه تنها بخوبی از فرد محافظت کند بلکه دوام و کیفیت خود را نیز حفظ نموده و دچار آسیب و کهنگی نشود. همچنین ضد سایش، ضد لغزش و عایق حرارت بودن از دیگر ویژگی های مهم یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت است. رویه کفش ایمنی نیز باید بسیار محکم و در عین حال منعطف باشد تا هم از نفوذ اشیاء تیز و خشن و یا مواد خطرناک به درون کفش جلوگیری نماید و هم راحتی فرد را تأمین نموده و قابلیت عبور جریان هوا را به جهت جلوگیری از تعریق و ناراحتی پاها فراهم کند.

استفاده از کفش ایمنی استاندارد یک فاکتور مهم در حفظ ایمنی افراد در محیط های کاری

تجهیزات ایمنی با هدف حفظ سلامتی و جلوگیری از آسیب دیدن افراد در حین کار و بر اثر بروز حوادث غیرمترقبه خطرناک در حین کار مورد استفاده قرار می گیرند. کفش ایمنی نیز که از اصلی ترین و پرکاربردترین تجهیزات ایمنی است که برای محافظت از پاها در محیط های کاری بکار می رود. با توجه به اینکه در مشاغل مرتبط با صنایع چوب، خطرات بسیاری افراد را تهدید می کند و در واقع این صنعت در رده مشاغل پرخطر قرار می گیرد، لزوم استفاده از تجهیزات ایمنی تخصصی از جمله کفش ایمنی استاندارد بسیار محسوس و حائز اهمیت است. ویژگی های شاخص یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت، مقاومت در برابر لفزش، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ضربه، عایق برق بودن، عمر مفید بالا، عایق حرارتی بودن در فصول مختلف سال، مقاومت در برابر خستگی و فشار و نیز آنتی باکتریال بودن هستند. ذکر این نکته بسیار مهم است که استفاده از تجهیزات ایمنی کامل همانند کفش ایمنی استاندارد نه تنها سبب محافظت فیزیکی از فرد می گردد بلکه بلحاظ روانی نیز بسیار مهم و مفید است و فرد با راحتی، اطمینان و تمرکز بیشتری به فعالیت های خود می پردازد. در واقع استفاده از این تجهیزات را می توان برای کارگران بعنوان یک آسودگی خاطر و راحتی مناسب در نظر گرفت.

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع تجهیزات ایمنی از جمله انواع کفش ایمنی ساق بلند و ساق کوتاه بصورت تخصصی و با کیفیت مثال زدنی، محصولات و خدمات خود را با کیفیت هر چه تمام تر به مشتریان و علاقمندان ارائه می دهد. این مجموعه فعال در شمال غرب کشور مفتخر است که برای سالیان متمادی، اعتماد و رضایتمندی مشتریان گرامی را در کارنامه خود دارد.

jasoorshoes-logo-tab