jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب فلزکاران

کفش ایمنی را می توان بعنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات ایمنی در تمامی مشاغل بخصوص مشاغل پر خطر تلقی کرد. از پاها بعنوان قلب دوم بشر یاد می شود و سلامت آنها ارتباط مستقیمی با سلامت دیگر اعضای بدن دارد. لازم است که با توجه به نوع کار و شرایط محل کار و نیز با پیش بینی خطرات احتمالی موجود، کفش ایمنی مناسب را انتخاب کرد. از جمله مشاغلی که نیاز مبرم به استفاده از کفش ایمنی با استحکام بالا و ویژگی های منحصر بفرد دارند صنایع فلزکاری از جمله آهنگری، جوشکاری، ریخته گری، تراشکاری، ساختن مصنوعات فلزی و آلومینیومی و … می باشند. این گروه از مشاغل از جمله سخت ترین و پرخطرترین مشاغل هستند و وجود تجهیزات ایمنی از جمله کفش ایمنی در آنها حرف اول را می زند.

در واقع انواع مشاغلی که در آنها کاربران و کارگران با انواع فلزات و آهن آلات از جمله میلگرد، تیرآهن و … سر و کار دارند لازم است که از کفش های ایمنی با دوام بالا و ویژگی های خاص و متمایز مخصوص صنایع فلزکاری استفاده شود. بطور کلی مهم ترین و جدی ترین خطراتی که فلزکاران را تهدید می کند خطراتی همچون فرو رفتن اجسام تیز و برنده به درون کفش، گرمای بیش از حد ناشی از فلزات ذوب شده، پرتاب شدن و یا سقوط اجسام سنگین بر روی پاها و ورود مواد مذاب و خطرناک به داخل کفش هستند. بنابراین با توجه به خطرات ذکر شده لازم است کفشی را انتخاب کرد که بصورت کامل از پاها در برابر آنها محافظت کند و دوام و استحکام بالایی داشته باشد.

ویژگی های مهم کفش ایمنی مناسب فلزکاران

کفش ایمنی مناسب فلزکاران

افراد شاغل در صنایع فلزی معمولاً با فلزات مذاب و گدازه های آهن سر و کار دارند و در محیط هایی با دمای بالا کار می کنند. از این رو کفش ایمنی مورد استفاده آنها باید یک عایق حرارت فوق العاده باشد و از پاها در برابر حرارت محافظت کند. کفش ایمنی فلزکاران باید دارای کف های لاستیکی یا چرمی و نیز پاشنه های لاستیکی و دارای پنجه ایمنی باشد. یک کفش ایمنی مناسب برای فلزکاران باید از ورود ناگهانی تکه های داغ فلزات و یا اشیاء تیز و خطرناک و آسیب دیدن پاها جلوگیری کند و آنها را کاملاً ایمن نگه دارد.

کفش ایمنی فلزکاران می باید بسیار راحت بوده و از انعطاف پذیری و استحکام بالایی برخوردار باشد. با توجه به ساعات طولانی کار در محیط کاری، مهم است که کارگران و افراد شاغل در صنایع فلزکاری از کفش هایی راحت و منعطف استفاده کنند تااحساس خستگی و ناراحتی نکنند. کفش ایمنی مناسب برای فلزکاران باید بسیار منعطف و در عین حال مستحکم باشند و ایمنی مطلوبی را فراهم کنند. وجود سرپنجه فولادی در کفش ایمنی فلزکاران بسیار اهمیت دارد چرا که از انگشتان پاها در برابر سقوط اجسام سنگین محافظت می کند. همچنین در مشاغلی که نیاز به مراقبت از مچ پاها هم وجود دارد لازم است از پوتین ایمنی مناسب فلزکاران استفاده نمود. علاوه بر اینها کفش ایمنی مناسب برای صنایع فلزکاری باید در مقابل خطراتی مانند گرما، نشت مواد شیمیایی، برق گرفتگی، سطوح لغزنده و … نیز مقاوم باشد.

 

انتخاب کفش ایمنی ایده آل برای فلزکاران

همان طور که پیش تر شرح داده شد کفش ایمنی مناسب برای فلزکاران باید دارای استحکام و انعطاف بالایی باشد و از پاها در برابر خطرات پیش بینی شده و همچنین غیرمترقبه محافظت کند. علاوه بر استحکام و دوام بالا یک کفش ایمنی مناسب فلزکاران باید بسیار راحت باشد تا پاها در طولانی مدت خسته نشوند. سرپنجه فولادی محافظ انگشتان پا در برابر سقوط اجسام سنگین و خطرناک و نیز زیره کفش از جنس پلی یورتان با مقاومت بالا در برابر سایش اهمیت زیادی دارند و باید در انتخاب کفش ایمنی فلزکاران در نظر گرفته شوند. بطور کلی در انتخاب کفش ایمنی مناسب فلزکاران باید ویژگی های مورد نیاز و کیفیت آن مورد ارزیابی قرار گرفته و ایمنی مطلوب آن مورد تأیید قرار گیرد.

شرکت ایمن گستر جسور بعنوان یکی از تولیدکنندگان موفق انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی با بهره گیری از دانش روز دنیا و تکنولوژی های نوین در این زمینه کوشش می کند تا بهترین و شایسته ترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. افراد فعال در صنایع فلزکاری و مشاغل مرتبط می توانند با انتخاب این مجموعه با اطمینان و آسودگی خاطر از بابت تأمین ایمنی و راحتی پرسنل خود به فعالیت پرداخته و به توسعه بیش از پیش صنایع خود بیاندیشند.

کفش ایمنی مناسب ذوب فلز
jasoorshoes-logo-tab