jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مناسب کوهنوردی و صخره نوردی

ورزش کوهنوری و نیز صخره نوردی را می توان از جمله مهیج ترین و لذت بخش ترین و در عین حال پرخطرترین ورزش ها نامید. برای انجام یک ورزش مهیج و ایمن باید از تجهیزات ایمنی لازم و دانش کافی در این زمینه بهره برد. از جمله مهم ترین و حیاتی ترین تجهیزات ایمنی لازم برای کوهنوردی و صخره نوردی، استفاده از کفش ایمنی مناسب آن است. مراقبت از پاها در طول انجام کوهنوردی و یا صخره نوردی در برابر خطرات و مشکلات پیش بینی شده و یا خطرات غیر مترقبه بسیار مهم است و در تأمین سلامت و امنیت فرد نقش مهمی را ایفا می کند. در طی انجام کوهنوردی خطراتی همچون لیز خوردن، یخ زدن و یا سوراخ شدن پاهای ما را تهدید می کند و از این رو لازم است کفشی را انتخاب کنیم که از پاها در برابر یک چنین خطراتی بخوبی محافظت کند.

یک کفش ایمنی ایده آل و استاندارد برای کوهنوردی باید علاوه بر دوام و استحکام بالا دارای خصوصیات منحصر بفردی باشد تا بتواند امنیت و راحتی ورزشکاران و کوهنوردان را تأمین کند. کفش کوهنوردی و یا صخره نوردی باید نسبت به کفشی که برای پیاده روی انتخاب می شود مستحکم تر، ایمن تر و با دوام تر باشد. البته گاهی کوهنوردان برای مسیرهای نه چندان دشوار از کفش های مخصوص پیاده روی استفاده می کنند اما لازم است برای مسیر های دشوارتر و طولانی تر از انواع کفش ایمنی مخصوص کوهنوردی با ویژگی های تخصصی و منحصر بفرد استفاده نمود.

کفش ایمنی مناسب کوهنوردی

مهم ترین ویژگی های کفش ایمنی مناسب کوهنوردی و صخره نوردی

کفش ایمنی مخصوص کوهنوردی باید از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. مسیر سنگلاخی و ناهموار، سطوح لغزنده و یا تیز و خشن و نیز سرمای طاقت فرسای ارتفاعات از جمله موانع و خطرات پیش روی کوهنوردان و صخره نوردان است و بنابراین باید جوانب احتیاط با دقت هر چه تمام تر از شروع تا خاتمه و بازگشت، رعایت شود. کفش ایمنی کوهنوردی و صخره نوردی باید بگونه ای باشد که اجسام تیز و برنده بداخل آن فرو نرود. همچنین در سطوح لغزنده لیز نخورد و از پاها در دماهای پایین از یخ زدگی محافظت کند.

در واقع یک کفش و یا پوتین ایمنی مناسب و استاندارد برای کوهنوردی و صخره نوردی و ورزش هایی از این قبیل باید مستحکم و مقاوم و در عین حال بسیار راحت باشد و برای فصول مورد نظر قابل استفاده باشد. رویه و زیره کفش باید از جنس مرغوب و مناسب کوهنوردی باشد. ترجیحاً بهتر آنست که از کفش ایمنی ساق بلند برای کوهنوردی و … استفاده شود تا ساق پاها نیز از خطرات احتمالی در امان باشند. کفش کوهنوردی باید بنحوی طراحی شده باشد که در طی مسیر طولانی و سخت، پاها در آن احساس خستگی و ناراحتی نکنند و امکان صعود را برای فرد راحت تر سازند.

ویژگی های اجزای مختلف کفش ایمنی مخصوص کوهنوردان و صخره نوردان

رویه کفش ها در ابتدا از چرم اصل بود که بعد ها جای خود را به مصنوعات تولیدی داد که البته برخی از آنها بسیار با کیفیت و با دوام هستند. لازم است که رویه مفش ایمنی مخصوص کوهنوردی کاملاً ضدآب بوده و نیز قابلیت تعریق داشته باشد. این نوع از انواع کفش ایمنی می باید در عین محکم و مقاوم بودن برای راحتی پاها تاحدی نیز قابلیت انعطاف داشته و کاملاً خشک نباشد. پوتین ایمنی که قوزک و ساق پاها را کاملاً بپوشاند و از آنها محافظت کند بسیار مناسب است. یک کفش ایمنی استاندارد برای کوهنوردی باید نسبت به گرما، سرما و عوامل محیطی بسیار مقاوم و مستحکم باشد.

کفش ایمنی ساق بلند مخصوص کوهنوردی باید تا حد مطلوبی منعطف بوده و ضربه گیر باشد. کفی ویبرامکفی که در واقع لایه ای مخصوص از کربن و لاستیک بوده و ماده‌ای سخت، ضد لغزش و مستحکم است برای تحت کفش مورد استفاده قرار گرفته باشد و کفش ایمنی بطور کامل در برابر سطوح لغزنده، ناهموار و تیز و برنده مقاوم و ضد لغزش باشد. همچنین قابلیت فنی کفش ایمنی مورد نظر با توجه به فصل، آب و هوا، شرایط جوی و … می باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در واقع نوع کفش ایمنی مورد استفاده برای کوهنوردی و صخره نوردی با در نظر گرفتن مقصد مورد نظر، فصل و شرایط آب و هوایی، مسیر پیش رو و … انتخاب می شود و هر چه این انتخاب دقیق تر باشد میزان ایمنی فرد بالاتر می رود.

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه مناسب برای ورزش های مهیج و پرخطر از جمله کوهنوردی و صخره نوردی در خدمت مشتریان گرامی می باشد. یکی از اهداف مهم این مجموعه، تأمین سلامت و ایمنی ورزشکاران و علاقمند به رشته های ورزشی مهیج و پرخطر می باشد و در این راه با تولید انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی با کیفیت بالا و دوام فوق العاده با گام هایی استوار مبادرت می ورزد.

کفش ایمنی مناسب کوهنوردی و صخره نوردی
jasoorshoes-logo-tab