jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی مهندسی و انواع آن

کفش ایمنی کار از جمله مهم ترین و ضروری ترین ملزومات و تجهیزات ایمنی است که محیط های کاری مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کفش ایمنی انتخابی باید دارای کیفیت و استحکام بالا و متناسب با محیط کاری مورد نظر باشد. یکی از انواع کفش ایمنی کار موجود که دارای تنوع بالایی نیز هست، کفش ایمنی مهندسی نام دارد. کفش ایمنی مهندسی از آسیب دیدن پاها در برابر لغزش، پرتاب، برخورد و یا رد شدن اجسام سنگین از روی آنها، برخورد با اشیاء تیز و برنده و خشن، مواد اسیدی و شیمیایی، جریان الکتریسته، شرایط جوی و آب و هوایی نامساعد، اشیاء و محیط های داغ و … جلوگیری می کند و ایمنی و حفاظت کامل از پاها را به ارمغان می آورد. مدیریت ایمنی و سلامت شغلی (OSHA)، همه صاحبان کسب و کار و کارفرمایان را ملزم نموده که از بکارگیری همه کارگران و پرسنل از کفش ایمنی مناسب با کار بخصوص کفش ایمنی مهندسی اطمینان حاصل کنند. کفش ایمنی مهندسی در انواع کفش ایمنی ساق کوتاه و کفش ایمنی ساق بلند تولید می شوند که بسته به نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار این کفش ایمنی منحصربه‌فرد است و از این رو مراقبت و حفاظت مناسبی در برابر رطوبت و حرارت و نیز فشار و ضربه از پاها دارد. بهترین راه برای مراقبت از پاها در محیط‌های کاری پرخطر بکارگیری این کفش‌های ایمنی و استاندارد می باشد.

کفش ایمنی مهندسی و انواع آن

ویژگی های کفش ایمنی مهندسی

بطور معمول در انواع کفش ایمنی با ساختار سنتی در بخش نوک انگشتان پاها از سرپنجه هایی از جنس استیل استفاده می شود حال آنکه در انواع کفش ایمنی مهندسی، مواد اولیه‌ی کامپوزیتی مانند ترموپلاستیک و آلومینیوم بکار گرفته می شوند که مقاومت و کیفیت بسیار بهتری دارند. هر کفش ایمنی مهندسی علاوه بر دارا بودن فاکتورها و پارامترهای اصلی و عمومی یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت، دارای فاکتورهای تخصصی حفاظتی و کیفی منطبق با هر محیط کاری خاص و متفاوت است. در واقع هر کفش ایمنی مهندسی با نوع کار و شرایط محیط کاری مورد نظر و نیز خطرات احتمالی موجود در آن، کاملاً هماهنگ و منطبق است.

در تولید انواع کفش ایمنی مهندسی از مواد اولیه با کیفیت و بسیار مستحکم و با دوام استفاده شده و از این رو اثربخشی بالایی در برابر خطرات موجود دارند. انواع کفش ایمنی مهندسی که در انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه تولید می شوند در برابر آب و رطوبت، جریان برق و نیز سوراخ شدن و یا پاره شدن مقاومت بسیار بالایی دارند.

کفش ایمنی مهندسی ساق کوتاه

کفش ایمنی مهندسی از نوع ساق کوتاه در محیط های کاری که نیاز به محافظت از مچ و ساق پاها وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه کفش ایمنی در رده اصلی ترین تجهیزات ایمنی بشمار می رود نیاز است که همواره افراد در محیط کاری مورد نظر خود از یک کفش ایمنی مهندسی منطبق با آن برای حفظ ایمنی هر چه بهتر خود استفاده کنند.

کفش ایمنی مهندسی ساق بلند

کفش ایمنی مهندسی از نوع ساق بلند در محیط های کاری که نیازمند مراقبت از مچ و ساق پاها وجود دارد بکار گرفته می شوند. با انتخاب یک کفش ایمنی مهندسی مناسب و منطبق با محیط کاری مورد نظر نه تنها ایمنی و سلامتی افراد تأمین می شود بلکه این امر سبب افزایش راندمان و بازدهی کاری خواهد شد.

کفش ایمنی مهندسی ساق بلند

اهمیت و ضرورت استفاده از کفش ایمنی مهندسی

در تمام مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر احتمال وقوع خطرات مختلفی وجود دارد که همواره افراد و کارکنان را تهدید می کند. از این تجهیز کارکنان با تجهیزات مهم ایمنی از جمله کفش ایمنی کار بسیار اهمیت دارد و در اولویت اول می باشد. بعنوان مثال کفش ایمنی مهندسی در مکان هایی که احتمال پرتاب، برخود و سقوط اجسام سنگین و خطرناک بر روی پاها زیاد است حیاتی است. همچنین در محل هایی که از ابزار های خطرناک و برند نظیر چاقو، اره، میخ و … استفاده می شود یا محیط های کاری که افراد در آنها برق سر و کار دارند و بر روی سطوحی که ممکن است جریان الکتریسیته ساکن تولید شود کار می کنند نیاز مبرم به استفاده از کفش ایمنی مهندسی دارند. بدنه کفش ایمنی مهندسی به صورت ضخیم و چند لایه می باشد و در اصل قسمت انگشتان پا از ورق‌های فولادی پوشیده شده تا بتواند در مقابل ضربه و فشار به خوبی از انگشتان پا مراقبت کند.

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع کفش ایمنی مهندسی ساق کوتاه و ساق بلند و منطبق با استانداردهای بین المللی مفتخر است که خدمتگزار مشتریان گرانقدر خود می باشد. این مجموعه در تلاش است که همگام با پیشرفت های روز دنیا در این حوزه حرکت کند تا بتواند بهترین و با کیفیت ترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

jasoorshoes-logo-tab