jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی و راهکارهای محافظت از پاها

کفش ایمنی از جمله تجهیزات ایمنی است و عملکرد اصلی آن محافظت از پاها در برابر خطرات احتمالی در محیط های کاری می باشد. استفاده از کفش ایمنی تخصصی و با کیفیت در محیط های کاری بخصوص مشاغل پرخطر بسیار اهمیت دارد و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. پاها بعنوان قلب دوم انسان شناخته می شوند و آسیب دیدن آنها عواقب جبران ناپذیری را برای افراد بوجود خواهد آورد. انتخاب یک کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد موجب تضمین ایمنی افراد در محیط کار می شود. در انواع محیط کاری با توجه به نوع کار و شرایط موجود خطرات گوناگونی افراد را تهدید می کند و از این رو کفش ایمنی مورد نظر باید تمامی ویژگی های لازم را برای محافظت از پاها داشته باشد و بسیار مستحکم، با دوام و با کیفیت باشد. یک کفش ایمنی، پوتین ایمنی و یا چکمه ایمنی باید قسمت های مختلف پاها از جمله قوس پاها را بخوبی پوشش دهد و نیز کشش لازم را داشته باشد. برای انتخاب یک کفش ایده آل و مناسب بهترین راه، ارزیابی شرایط محیط کار و پیش بینی خطرات احتمالی می باشد. به عبارت دیگر باید انواع خطراتی را که ممکن است در محیط کار مورد نظر افراد را تهدید کند پیش بینی نمود و سپس با در نظر گرفتن آنها، اقدام به تهیه کفش ایمنی نمود و کفشی را انتخاب کرد که مقاومت لازم را در برابر آنها داشته باشد و از پاها بخوبی محافظت نموده و سلامت و ایمنی افراد را تأمین نماید.

کفش ایمنی و راهکارهای محافظت از پاها

کفش ایمنی همانند کلاه ایمنی، دستکش و لباس ایمنی کار و سایر تجهیزات ایمنی بسیار اهمیت دارند و باید کاملاً بصورت تخصصی و بسته به شرایط محیط کاری انتخاب شوند. در صورتی که اهمیت کفش ایمنی در محیط های کاری نادیده گرفته شود خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی به کارکنان و کسب و کار وارد خواهد آمد. در واقع کفش ایمنی و یا پوتین ایمنی از پاها در برابر خطرات مختلف در محیط های کاری گوناگون محافظت می کند که در ادامه به پاره ای از آنها خواهیم پرداخت.

محافظت از پاها در برابر اشیاء پرتابی و سقوط اجسام سنگین

امروزه ثابت شده که خطر پرتاب و یا سقوط اشیاء سنگین و خطرناک از جمله خطرات موجود در محیط های کاری مختلف هستند. به عنوان مثال افرادی که در حمل بار فعالیت دارند و در محیط هایی پویا که در آنها کاربران و ماشین های سنگین همزمان در حال کار هستند این قبیل خطرات بسیارند و از این رو باید از کفش ایمنی با سرپنجه فولادی و بسیار محکم و مقاوم در این محیط ها استفاده شود تا از پاها در برابر آسیب هایی همچون خرد شدن انگشتان بصورت کامل محافظت شود.

محافظت از پاها در برابر اشیاء پرتابی و سقوط اجسام سنگین

محافظت از پاها در برابر اشیاء تیز و برنده و خطرات برش

در محیط های کاری صنعتی و ساختمانی، کارگران ممکن است بصورت ناخواسته بر روی اشیاء تیز و برنده و خطرناک پا بگذارند و یا در مسیر تردد خود به شیء برنده و خطرناکی برخورد کنند. کفش ایمنی با رویه و کف های مقاوم و ضخیم، ایده آل ترین گزینه برای محافظت از پاها در برابر چنین خطراتی است. همچنین در مکان هایی که از دستگاه های برش با تیغه های برنده استفاده می شود افراد باید از پوتین هایی استفاده کنند که در برابر خطرات برش کاملاً مقاوم باشند و از پاها در برابر چنین خطراتی محافظت کنند.

محافظت از پاها در برابر خطرات برق گرفتگی، انفجار و لغزش

الکتریسیته در محیط های کاری بسیار خطر آفرین است. انباشت الکتریسیته ساکن ممکن است موجب جرقه های الکتریکی گردد. استفاده از کفش ایمنی با ساختاری عایق جریان الکتریسیته و تولید شده از چرم، لاستیک و … باید در دستر کار قرار گیرد. کفش ایمنی ضد استاتیک برای جلوگیری از تجمع مقدار استاتیک روی بدن و جلوگیری از جرقه الکتریکی استاتیک باید بکار گرفته شود. در اغلب محیط های کاری خطراتی نظیر لیز خوردن، لغزش و سقوط شایع هستند. استفاده از انواع کفش ایمنی ضد لغزش و با کشش مناسب موجب می شود که افراد در برابر اینگونه خطرات مصون باشند. یک کفش ایمنی مناسب باید راحتی کامل پاها را بطور کامل فراهم کند تا تعادل بهبود پیدا کند و این قبیل تهدیدات کاهش پیدا کند.

محافظت از پاها در برابر خطرات برق گرفتگی، انفجار و لغزش

محافظت از پاها در برابر آب و هوای نامساعد و جلوگیری از خستگی، سوختگی و ...

کار در محیط های با دمای بسیار پایین به مدت طولانی می تواند خطراتی از جمله یخ زدگی را بدنبال داشته باشد. کفش ایمنی مناسب و استاندارد برای این شرایط باید پاها را گرم نگه دارد و از از آسیب دیدن پاها در اثر یخ زدگی جلوگیری کند. سوختگی نیز هم ناشی از آتش و هم مواد شیمیایی، اسیدی و حتی مواد معمولی مانند سیمان اتفاق می افتند. کفش ایمنی مقاوم و با کیفیت با مقاومت و دوام بالای خود از بروز یک چنین خطراتی جلوگیری می کند. با توجه به اینکه از پاها به عنوان قلب دوم انسان نام برده شده است خستگی و ضعف پاها مستقیماً بر روی سلامت فرد اثر می گذارد. از این رو بسیار مهم است که در محیط کار بخصوص مشاغلی با درجه سختی بالا از کفش هایی استفاده شود که پاها در آن راحتی خوبی داشته باشند و پاها حتی پس از گذشت ساعاتی طولانی دچار ضعف و خستگی شدید نشوند.

کفش ایمنی برف

شرکت ایمن گستر جسور با سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع کفش ایمنی ساق کوتاه و کفش ایمنی ساق بلند با کیفیتی مثال زدنی در خدمت مشتریان گرانقدر می باشد. این مجموعه در تلاش است تا با ارائه بهترین ها رضایت و اعتماد کاربران خود را جلب نماید. محافظت از پاها و تضمین سلامت و ایمنی کارکنان و پرسنل محترم در اصناف و مشاغل مختلف، هدف بزرگ این شرکت است و همواره در این راه در تلاش و استمرار است.

jasoorshoes-logo-tab