jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی و معرفی اجزای سازنده آن

کفش ایمنی از جمله تجهیزات ایمنی مهم است که برای حفاظت از پاها در برابر خطرات موجود در محیط های کاری بخصوص مشاغل پرخطر طراحی و تولید شده و ظاهری بسیار شبیه به کفش های معمولی دارد با این تفاوت که نسبت به آنها مقاوم تر، مستحکم تر و سنگین تر است و دارای ویژگی های منحصر بفردی است که بدلیل تأمین ایمنی کامل پاها در تولید آن لحاظ شده اند. اجزاء تشکیل دهنده کفش ایمنی با کفش های معمولی متفاوت است و تخصصی تر است و دارایی قسمت هایی خاص در جهت تأمین ایمنی می باشد. هر چقدر اجزاء بکار رفته در تولید انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی مرغوب تر و تخصصی تر باشد به همان اندازه کفش ایمنی مورد نظر از کیفیت و ایمنی مطلوب تری برخوردار است. بطور معمول از چرم طبیعی و چرم با دوام در تهیه انواع کفش ایمنی استفاده می شود چرا که نسبت به مواد دیگر از دوام و استحکام بسیار بهتری برخوردار است.

کفش ایمنی و معرفی اجزای سازنده آن

از پاها بعنوان قلب دوم انسان نام برده می شود و از این رو مراقبت از آنها بسیار مهم است چرا که آسیب دیدن پاها موجب آسیب جدی به بدن شده و خسارات جبران ناپذیری را برای فرد بهمراه دارد. بنابراین لزوم استفاده از کفش ایمنی در محیط های کاری بسیار حائز اهمیت است و افراد باید با توجه به شرایط و موقعیت شغل خود، از کفش ایمنی مناسب و تخصصی استفاده کنند. در ادامه به شرح اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی

بطور کلی هر کفش ایمنی از 5 بخش اصلی تشکیل می شود. هر یک از این اجزاء نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت و ایمنی بیشتر کفش ایمنی دارند. بخش اول در واقع محفظه ای است که انگشتان پا در آن قرار می گیرند و از موادی همچون کامپوزیت، آلومینیوم و یا پلاستیک ساخته می شوند و وظیفه مراقبت از انگشتان پا را بر عهده دارند. امروزه با توجه به تحقیقات و تجربیات بدست آمده ثابت شده که خطر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک جزو بیشترین خطراتی است که افراد را در محیط های کاری تهدید می کند. سقوط اشیاء سنگین بر روی پاها موجب له شدن و خرد شدن انگشتان می گردد. از این رو استفاده از یک کفش ایمنی مناسب با سرپنجه فولادی و محکم بسیار مهم و حیاتی است.

بخش دوم از اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی، رویه آن می باشد. روکش و یا رویه کفش ایمنی معمولاً از جنس چرم می باشد چرا که مقاومت و استحکام بالایی دارد و از دوام فوق العاده ای برخوردار است. رویه کفش ایمنی باید بگونه ای باشد که قابلیت جریان هوا در آن وجود داشته باشد و راحتی و بهداشت را برای فرد بخوبی فراهم کند. همچنین از دیگر خطرات شایع در محیط های کاری، خطر فرو رفتن اشیاء تیز و برنده و خطرناک به درون کفش و آسیب دیدن پاها می باشد. از این رو رویه کفش باید رویه کفش دوام و استحکام لازم را برای محافظت پاها در برابر این قبیل خطرات داشته باشد و از پاها بخوبی محافظت کند. بخش سوم نیز در واقع رویه داخلی کفش ایمنی است که باید راحتی را برای فرد فراهم کند و با جذب رطوبت پاها و جریان داشتن هوا، محیطی بهداشتی را برای پاها فراهم کند و از عرق کردن پاها و ایجاد ناراحتی در آنها جلوگیری نماید.

 

اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی

بخش های بعدی تشکیل دهنده کفش ایمنی هم کفی و زیره کفش هستند که باید محکم و راحت باشند. کفی کفش ایمنی باید محکم و در عین حال منعطف و راحت باشد و ایمنی و راحتی را برای افراد به ارمغان آورد. جنس کفی کفش ایمنی بطور معمول از جنس پشم و یا چرم می باشد. قسمت بیرونی کفش نیز معمولاً از جنس پلی اورتان، TPU و یا لاستیک است که بسته به نوع استفاده کفش، بکار می روند.

کفش ایمنی یک ضرورت همیشگی برای تضمین ایمنی افراد در محیط های کاری

لزوم استفاده از کفش ایمنی در هر شغل و حرفه ای بخصوص در مشاغل پر خطر بسیار مهم است و همانند دیگر تجهیزات ایمنی باید در اولویت قرار گیرد. استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تهیه کفش ایمنی اهمیت بسیاری دارد و ارتباط مستقیمی با کیفیت و استحکام آن دارد.

کفش ایمنی یک ضرورت همیشگی برای تضمین ایمنی افراد در محیط های کاری

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی و پوتین ایمنی از مواد اولیه درجه یک همانند چرم طبیعی تبریز، محصولات خود را به مشتریان گرانقدر خود ارائه می کند. این مجموعه با تمام توان خود در جهت تأمین ایمنی و سلامتی نیروی انسانی می کوشد و رضایتمندی مشتریان خود را ارج می نهد.

jasoorshoes-logo-tab