jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی و معرفی قسمت های مختلف آن

کفش ایمنی را می توان یک پوشش محکم و مقاوم برای پاها جهت محافظت از آنها در برابر ضربات و صدمات احتمالی نامید. در واقع استفاده از کفش ایمنی با کیفیت و استاندارد، ایمنی پاها را در برابر خطرات شیمیایی و مکانیکی مختلف در محیط های کاری متنوع تأمین نموده و آنها را از آسیب ها و خطرات مصون نگه می دارد. کفش ایمنی مورد نظر باید بلحاظ خصوصیات و نوع ساختار با شرایط محیط کاری و نوع کار تطبیق کامل داشته باشد تا بیشترین بهره وری را داشته باشد و ایمنی کامل فرد را تأمین نماید. کفش ایمنی باید دارای استانداردهای مورد تأیید جهان بوده و از مواد اولیه مرغوب و درجه یک تولید شده باشد. بعبارت دیگر کفش ایمنی، پوششی برای ایمنی و محافظت از پاها در حین کار و در محیط های کاری است. اجزای تشکیل دهنده کفش ایمنی شامل قسمت جلویی پاها (محافظ انگشتان و پنجه پاها)، جنس رویه کفش، آستر و جنس داخلی کفش، محافظ عقبی کفش (پاشنه پا)، پدهای کفش، بندهای کفش، کفی جدا شونده کفش، محل اتصال ساختمان کفش و کفی اصلی و همچنین زیره کفش ایمنی هستند. در ادامه به بررسی اجمالی برخی از اجزای سازنده کفش ایمنی خواهیم پرداخت.

کفش ایمنی و معرفی قسمت های مختلف آن

سرپنجه محافظ انگشتان و پنجه پاها

طبق آمارهای سازمان بهداشت و کار، بیشترین جراحات ثبت شده در حین کار مربوط به انگشتان و پنجه پاها در اثر سقوط و یا پرتاب اشیاء سنگین و خطرناک بر روی آنها بوده است. از این رو نیاز است که در ساختار کفش ایمنی از سرپنجه فولادی و یا کامپوزیتی استفاده شود که تحمل فشار و ضربه تا 200 ژول را دارند. استفاده از این نوع کفش ایمنی در مشاغلی که در آنها یک چنین خطراتی بسیار است موجب حفظ ایمنی کارگران و جلوگیری از بروز خسارات و جراحاتی از این دست می گردد.

رویه کفش ایمنی

استفاده از مواد اولیه مرغوب نظیر انواع چرم طبیعی و مصنوعی برای تولید رویه کفش ایمنی تأثیر بسزایی در افزایش دوام و کیفیت کفش ایمنی دارد. در بسیاری از محیط های کاری اشیاء تیز و برنده و خطرناک وجود دارند که ممکن است به داخل کفش فرو روند و فرد را مجروح سازند. از این رو بسیار مهم است که رویه کفش بسیار محکم و مقاوم و در عین حال منعطف و دارای تنفس پذیری مطلوبی باشد تا فرد هم از خطرات مصون بماند و هم بلحاظ بهداشتی و راحتی در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

آستر و جنس داخلی کفش ایمنی

این قسمت از کفش ایمنی در تماس مستقیم با پاها قرار دارد و از این رو نیاز است که تنفس پذیری و عبور جریان هوای مطلوبی داشته باشد تا بهداشت پاها حفظ شود و فرد را دچار ناراحتی نکند. در واقع آستر کفش ایمنی باید تنفس پذیری، جذب بخار و حرارت درون کفش، تهویه مناسب هوا و … مناسبی داشته و در برابر سایش از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

پدها و بندهای کفش ایمنی

پد کفش ایمنی در واقع محلی است که بند کفش ایمنی روی آن قرار می گیرد و همان واسطه ای بین رویه پا شما و بند کفش است. بند مناسب کفش ایمنی باید بسرعت بسته شود و تا مدت ها به همان حالت باقی بماند و باز و یا شل نشود. البته استفاده از کفش های چسبی بدلیل سهولت استفاده امروزه بیشتر متداول است.

زیره کفش ایمنی

کی از مهم ترین اجزاء کفش ایمنی، زیره کفش ایمنی است. انواع جنس زیره کفش ایمنی شامل پلی اورتان (PUR)، پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) و لاستیک نیتریل می باشند. زیره کفش ایمنی باید ضد سایش، ضد لغزش وکاملاً مقاوم و نفوذ ناپذیر باشد. در حقیقت، کیفیت زیره کفش ایمنی تأثیر بسزایی در کیفیت کفش ایمنی دارد و لازم است که با توجه به نوع استفاده از آن، زیره مناسب و با کیفیت انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی های کفش ایمنی خوب

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی ساق بلند و کفش ایمنی ساق کوتاه با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا و با استفاده از مواد اولیه درجه یک مفتخر است که محصولات خود را به مشتریان گرانقدر خود تقدیم می دارد. این مجموعه امید دارد که بتواند به پشتوانه سال ها اعتماد و رضایتمندی مشتریان، گامی استوار در جهت اعتلای صنعت و تولید کشور بردارد.  

jasoorshoes-logo-tab