jasoorshoes-logo

09148367494

04136300057

ورود

ورود

کفش ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی مهم برای ایمن سازی افراد در مشاغل مختلف

در تمام کسب و کارها و مشاغل مختلف، شعار اول ایمنی بعد کار یک اولویت مهم است و همواره بعنوان یک چالش مهم باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از تجهیزات ایمنی نه تنها موجب ایمن سازی افراد در حین کار می شود بلکه آرامش و تمرکز آنها را نیز افزایش می دهد که همین امر به افزایش بازدهی کارکنان و بهبود راندمان کاری می گردد. یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی مورد نیاز در تمامی مشاغل کفش ایمنی است که در انواع مختلف و بر اساس کاربردهای متفاوت طراحی و تولید شده است. پاها از جمله اعضای بدن هستند که در محیط های کاری مختلف و با توجه به شرایط متفاوت با خطرات بسیاری روبرو هستند. از آنجا که پاها بعنوان قلب دوم انسان قلمداد می شود و صدمه به آنها سبب بروز مشکلات فراوان و حتی از کار افتادگی افراد می شود لازم است که در انتخاب کفش ایمنی مناسب و استاندارد و دقیقاً منطبق با نوع و شرایط محیط کاری مورد نظر بسیار دقت شود. بعبارت کلی، انتخاب درست کفش ایمنی و استفاده مداوم از آن در حین کار، ضامن ایمنی و سلامت افراد در تمامی مشاغل بخصوص مشاغل پرخطر است. مهم ترین عملکرد کفش ایمنی مراقبت و محافظت از پاها در برابر آسیب های ناشی از بروز حوادث غیر مترقبه در حین کار می باشد. از جمله خطراتی که در حین کار افراد را تهدید می کنند شامل خطر پرتاب و یا سقوط اشیاء سنگین، خطر فرو رفتن اشیاء نوک تیز و خشن به درون کفش، خطرات برق و الکتریسیته ساکن و … هستند که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

کفش ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی مهم

سقوط و پرتاب اشیاء سنگین در حین کار

بر اساس تحقیقات بعمل آمده در سال های اخیر بیشتر آمار آسیب های کارگران در حین کار مربوط به سقوط و پرتاب اشیاء سنگین بر روی پاها بوده است. از این رو، برای محافظت از پاها و جلوگیری از حوادثی مانند خرد شدن انگشتان پا، استفاده از یک کفش ایمنی مناسب دارای سرپنجه فولادی و یا کامپوزیت بسیار مهم و ضروری است.

فرو رفتن اشیاء تیز و برنده و خشن به درون کفش

در محیط های کاری مختلف بخصوص مراکز صنعتی و تولیدی و برخی مشاغل بخصوص، کارگران معمولاً در حین کار بر روی سطوح خشن و ناهموار و خطرناک تردد می کنند و یا ممکن است اشیاء و ابزار آلات تیز و خطرناک بر روی زمین ریخته باشند و کارگران ناخواسته بر روی آنها پا بگذارند. بنابراین بکارگیری یک کفش ایمنی استاندارد و دارای رویه محکم و بادوام در یک چنین شرایطی حرف اول را می زند. بعبارت دیگر،  کفش ایمنی مورد نظر باید در برخورد با اشیاء تیز و برنده مقاومت کافی داشته باشد و از پاها بخوبی مراقبت کند.

خطر برق گرفتگی در محیط کاری

استفاده از انواع کفش های ایمنی چرمی، لاستیکی و … که جریان برق را عبور نمی دهند و در واقع کفش ایمنی عایق برق در مکان هایی که در آنها افراد با جریان الکتریسیته سر و کار دارند بسیار مهم و ضروری است. همچنین ممکن است ایجاد شدن استاتیک بر روی بدن موجب ایجاد خطر شود که راه حل جلوگیری از آن استفاده از کفش های ایمنی ضد استاتیک می باشد که تجمع مقدار استاتیک روی بدن را کاهش داده و از جرقه جلوگیری می نماید.

انواع آب و هوای بد و شرایط نامساعد جوی

کار در مناطق مختلف با شرایط جوی نامساعد و بسیار گرم و یا بسیار سرد بسیار دشوار است و افراد شاغل در اینگونه مناطق باید از انواع کفش ایمنی عایق حرارت و یا ضد یخ زدگی استفاده کنند. بعبارت دیگر، این نوع از کفش های ایمنی باید مناسب و مقاوم و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب شوند.

آسیب های ناشی از سوختگی، لغزش و یا انفجار در حوادث مختلف

یک کفش ایمنی ایده آل با مقاومت بالا می تواند از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کند. سوختگی هم بر اثر آتش و هم بدلیل مواد شیمیایی و خطرناک مختلف ایجاد شود. یک کفش ایمنی راحت، مقاوم و ضد لغزش نیز برای جلوگیری از لیز خوردن و نیز مراقبت از پاها در برابر سقوط و افتادن اشیاء گزینه مناسبی است. باید در هر محیط کاری در ابتدا شرایط کاری و خطرات احتمالی پیش بینی و بررسی گردد و در نهایت بر اساس ارزیابی های انجام شده، کفش ایمنی مورد نظر انتخاب شود.

بررسی تجهیزات ایمنی مورد استفاده در محیط های کاری

شرکت ایمن گستر جسور تولید کننده انواع کفش ایمنی با کیفیت بالا و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و در جه یک و منطبق با استانداردهای بین المللی افتخار دارد که محصولات خود را در دسترس مشتریان گرانقدر قرار دهد. این مجموعه کوشش می کند تا با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات و خدمات به مشتریان گرامی، رضایتمندی و اطمینان ایشان را بدست آورد و از موفقیت در این راستا به خود می بالد.

jasoorshoes-logo-tab